Swiss ride 2012

Původní plán bylo strávit celou dobu ve Švýcarsku, ale počasí nepřálo a tak jsme vsadili na jistotu, italské Lago di Garda, jen jsme tedy zakempili o jezero výše. Po třech dnech jsme se přesunuli do Bormia, kde jsme zbytek dne pili a druhý den jezdili a jedinkrát zmokli. Pak následoval přesun do Davosu, kde bylo opravdu ukázkové počasí, ráno zima, odpoledne akorát na bajky a slunečno.

2.8.2012 – Lago di Ledro, výjezd k chatě Rif. Nino Pernici v 1600 m.n.m. Výjezd chvíli po asfaltu, potom zkratkou, kde následovalo tlačení a od chaty dolů po krásném trailu kolem hřebenu. Tam přišel první Bohušův pád, když si chtěl narovnat brýle. Zbytek sjezdu byl po kamenitých cestách.
3.8.2012 – Lago di Ledro, výjezd k hoře Tremalzo, nějak jsme zvolili tu kratší, zato strmější cestu a tak nás čekalo asi hodinu tlačení. U chaty Rif. Garibaldi jsme se občerstvili a pokračovali pod horu Tremalzo. Když jsem šel chvíli z kopce, tak jsem uznal, že na ten sjezd nemám a jel dolů do sedla Passo Nota a odtud kamenitým korytem k jezeru.
4.8.2012 – Lago di Ledro, opět výjezd k chatě Rif. Garibaldi, tam jsme si dali oběd a vychutnali si sjezd, který jsme den předtím tlačili.
5.8.2012 – Lago di Ledro -> Valdidentro, přejezdový den přes passo dello Stelvio k Bormiu, večer soutěž Mladý fotograf :-)
6.8.2012 – Valdidentro, výjezd k chatě Alpe san Colonbano. Tak jsme si dali krátké občerstvení a vyjeli do přicházejícího deště. Následný sjezd se mi opravdu nelíbil. Přece jenom jsme ještě nebyli ve Švýcarsku na tom pravém ježdění
7.8.2012 – Valdidentro (IT) -> Davos-Glaris (CH), ráno jsme přejeli přes Livigno do Davosu ve Švýcarsku. Odpoledne jsme vybouchali 1000 výškových metrů „na podvodníka“ lanovkou a pokračovali krásným trailem do vesnice Wiesen. Tam přepadlo Jožka přes elektrický ohradník a Bohuš se poroučel podruhé k zemi.
8.8.2012 - Davos-Glaris, podvod jedna, jeli jsme vláčkem do 5km vzdáleného Davosu, podvod dva, jeli jsme zubačkou asi 1000 výškových metrů na horu Weissfluhjoch. Odtud jsme spadli po šotolinovém sjezdu do sedla Strelapass. Já se vydal na okruh přes sedlo Durannapass, abych si přece jenom zajezdil i do kopce, ostatní pokračovali k hoře Parsenn, odkud vedla sjezdová trať do Klosters. Po několika hodinách jsme se náhodně potkali u lanovky v Klosters, ovšem Bohuš chyběl, když vzpamatovával z dalšího pádu. Vyjeli jsme lanovkou nahoru a pokračovali trailem do Davosu a po asfaltu do Glaris.
9.8.2012 - Davos-Glaris, královská etapa přes sedla Scarlettapass a Keshhute. Do Davosu jsme použili podvod jedna (vlak) a začali stoupat 1000 výškových metrů, nejprve po asfaltu, potom po trailu označeném, že je vhodný pro very skiled bikers, podařilo se vyjet s občastným tlačení. Následoval kamenitý sjezd a výjezd k chatě Kesh a zase 1000 nahoru, zase náročný terén s občasným tlačením. Na chatě jsme se najedli, napili a pokračovali sjezdem do Bergunu, dále do Filisur, kde se Standa a Bohuš odpojili a využili podvod jedna, my jeli do Wiesenu, kde odpadl zbytek a tak jsem do Glaris pokračoval sám.
10.8.2012 - Davos-Glaris, Lanovkou od kempu jsme se vyhoupli na Rinehorn a kamenitým trailem jsme sjeli do údolí Sertig a dále pokračovali do Davosu. V půlce dne jsem se odpojil, jel do kempu a šel běhat. Z Glaris do Wiesenu, pak do 2000m.n.m na horu Janisberg Alp, pak jsem seběhl k vesnici 5km od kempu a už jsem neměl na to, běžet po silnici a tak jsem se svezl vlakem
11.8.2012 - Davos-Glaris, záverečný den a opět 1000 výškových metrů, tentokrát k chatě Tschuggen a pak prudkým stoupáním k vrcholu lanovky u hory Pischa. Dále po hřebeni k hoře Hureli, kde vedli dolů dvě cesty, já zvolil tu delší a lehčí, ostatní to pádili přímo dolů.